Training Brug naar Werk is een officieel erkende onderwijsinstelling.
De training voldoet aan de kwaliteitscode voor onderwijsinstellingen en is geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs en is geauditeerd op basis van de CRKBO kwaliteitsnormen opgesteld door het CPION, het Centrum voor Post Initieel Onderwijs Nederland.
De audit is (mede) gebaseerd op de gedragscode van Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO).
Kennismaking met training Brug naar Werk.
Een baan op de reguliere arbeidsmarkt, dat is de wens van veel mensen met een arbeidsbeperking. Brug naar Werk is speciaal ontwikkeld voor mensen met een arbeidsbeperking die graag goed voorbereid aan het werk willen. De training is zeker ook geschikt voor mensen die al aan het werk zijn en extra ondersteuning willen om beter te functioneren op de werkplek.
Wat komt er zoal aan bod tijdens de training?
Binnen de training wordt gewerkt in modules. De deelnemer krijgt antwoord op vragen als:
- Welke vaardigheden heb ik en welke kan ik verbeteren (sociale vaardigheden)?
- Welke houding en welk gedrag wordt van mij verwacht op mijn werkplek (arbeidshouding)?
- Is lichamelijke verzorging ook voor m’n werk belangrijk?
- Wie ben ik, wat wil ik graag worden en welk werk past bij mij?
De deelnemer krijgt tijdens de training een reëel zicht op zijn eigen mogelijkheden en hoe deze optimaal te benutten bij het verkrijgen en/of het uitbreiden van werk.
Training in een groep en toch individueel...
De training wordt meestal verzorgd in een groep van 4 tot 10 deelnemers. Binnen het groepsproces wordt de training zeer individueel gericht, door afstemming tussen de deelnemer en zijn werkplek en/of begeleiding. Tijdens de lessen, maar ook thuis (en eventueel op de werkplek) worden allerlei op de praktijkgerichte oefeningen gedaan. De training is ook zeker geschikt om individueel te volgen.
Doel van de training Brug naar Werk
• Deelnemers (sociale) vaardigheden te laten ontwikkelen en/of verfijnen met als doel een werkplek te verkrijgen of te
behouden;
• Deelnemers inzicht te geven in hun mogelijkheden, deze verder te ontplooien en optimaal te benutten bij het verkrijgen en/of
uitbreiden van hun werk;
• Deelnemers adequater laten omgaan met anderen, met name in arbeidssituaties.